Meslek Rehberi: Otomasyon

Gönderen Pelikan®




Otomasyon; endüstride, yönetimde ve bilimsel işlerde insan aracılığı olmadan işlerin otomatik olarak yapılmasıdır.



Günümüzde endüstriyel sektörlerde üretim yapan firmalar ağır rekabet koşullarında ayakta kalabilmek için çeşitli yöntemlere başvurur. Üretim koşullarının iyileştirilmesi, bu yöntemlerin başında gelir. Hızlı, standart, güvenli ve verimli üretim yapmak bugün zorunlu hale gelmiştir. Bunun için de teknolojik olanakların sonuna kadar kullanılması ve her alanda makine destekli üretimin yapılması gerekir ki otomasyon da bunu ifade eder. Üretimi artırmanın, verimliliği çoğaltmanın kaynağı otomasyondur. Otomasyon ilerledikçe, endüstriyel üretim de gelişmeye devam edecektir. Otomasyon sistemleri beyaz eşya, otomotiv, gıda, sağlık, basın yayın, tekstil, ambalaj, iş makineleri, uçak ve gemi endüstrisi gibi birçok sektörde kullanılır. Otomasyon günlük hayatımızı kolaylaştıran birçok ürün sunar. Asansör, yürüyen merdiven, otomatik kapılar, mobil iş makineleri, hareketli sahne sistemleri, yangın söndürme robotları gibi modern insana hitap eden cihazlar otomasyon alanında üretilir. Günümüzde bilgisayar kontrollü elektro-mekanik sistemlerin büyük bir kısmı teknoloji lideri ülkelerde tasarlanır. Ülkemiz ise bunları ürün hâlinde veya teknoloji olarak ithal eder. Bu durum özellikle küçük ve orta ölçekli sanayi kuruluşları açısından sıkıntılara neden olur. İthal ürünlerle rekabet edebilmek için teknolojinin satın alınması gerekir. Otomasyon sistemlerinin çok pahalı olması üretim maliyetlerini yükseltmektedir. Bu sistemleri dışarıdan satın almak yerine ülkemizde üretmek ve geliştirmek için eğitimli iş gücüne ihtiyaç vardır. Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi’nin amaçlarından biri de otomasyon gibi nitelikli iş gücüne ihtiyaç duyulan alanlarda meslekî eğitime ağırlık verilmesidir. Bu amaçla 2005–2006 eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinde otomasyon alanındaki mesleklere yönelik sertifika programına da başlanacaktır. Otomasyon alanında meslekî eğitim almak isteyenlerin matematik ve fen bilimlerine yatkın, yeniliklere açık kişiler olması önemlidir. Teknolojik gelişmeleri takip eden, araştırmayı seven kişiler bu alandaki meslekleri tercih edebilir. Meslekî eğitimini tamamlayanlar otomasyon firmalarının Ar-Ge birimlerinde, teknik servislerde ve laboratuvarlarda çalışabilir. Eğitimli, kendini geliştirmiş ve yabancı dil bilen meslek elemanları dünyanın her yerinde rahatlıkla iş bulabilir. Endüstrideki gelişmeler giderek otomasyon sistemleri üzerine yoğunlaşmaya başlamıştır. Bu nedenle otomasyon alanındaki meslekler geleceğin meslekleridir.


Bu yazı Cuma, Temmuz 24, 2009 tarihinde eklendi ve kategorisinde arşivlendi. Siz de yorumunuzu ekleyebilirsiniz ve isterseniz sonraki yanıtlara abone olabilirsiniz; Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom) .

0 yorum yapıldı

..

takipteyim...

My BlogCatalog BlogRank View blog authority Add to Technorati Favorites Bu blog BloggerV.com üyesidir.