Meslek Rehberi: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

Gönderen Pelikan®



Çocuklar yaşamın ve toplumun umut kaynağıdır. Bugünleri yarına taşıyacak olan çocuklarımızın eğitimi toplumumuzun geleceği açısından büyük önem taşır. Bu nedenle çocuk gelişimi ve eğitimi alanı tüm toplumlar için eğitimin başlangıç noktasını oluşturur. Yapılan bilimsel araştırmalar, 0-6 yaş arasında eğitim almayanların zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel gelişimlerinin eksik kaldığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, bu çocukların okuldaki başarılarının ve eğitim hayatını sürdürme oranlarının düşük olduğu ispatlanmıştır. Uzmanlar, başta anne-baba olmak üzere çocuğun yakın çevresinin bilinçlendirilmesiyle bu olumsuz koşulların aşılabileceğini belirtir. Çocuk gelişimi ve eğitimi bu konuda kaynak niteliğinde bir alandır.

Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı; farklı yaş gruplarındaki çocuklara bilgi, beceri, tutum ve davranışların kazandırılması ile ilgilenir. Çocukların fiziksel, psikolojik, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimini desteklemeyi amaçlar. Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi gerektiren bu alanda özel eğitime muhtaç çocukların gelişimleriyle ilgili çalışmalar da yapılır. Çocuk gelişimi ve eğitimi; drama, basit beden eğitimi hareketleri, müzik ve sanat etkinlikleri gibi çeşitli faaliyetlerin uygulanmasını içeren keyifli bir alandır. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. Eğitim öncesi eğitim kurumlarında yaş gruplarına yönelik olarak farklı düzeylerde eğitim ve bakım hizmetleri verilir. Bu kurumlarda görev yapan personel, meslekî eğitim almış kişilerden oluşur. Çocuk doktorlarından pedagoglara, çocuk psikolog ve psikiyatristlerine kadar birçok uzman, bu kurumlarda tam ya da yarı zamanlı hizmet verebilir. Sürekli personel ise çocuk gelişim uzmanları, okul öncesi eğitim öğretmenleri, öğretmen yardımcılarının yanı sıra bakıcı anneler ve yardımcı elemanlardan oluşur. Alanda üniversite mezunu öğretmenler kadar meslekî eğitim almış öğretmen yardımcılarına da ihtiyaç vardır. Alanın genişlemesiyle bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş elemana daha fazla ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Uluslararası standartlarda eğitim almış, mesleğini severek yapan ve yabancı dil bilen kişiler Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra başka ülkelerde de rahatlıkla iş bulma imkânına sahiptir.


Bu yazı Salı, Temmuz 21, 2009 tarihinde eklendi ve kategorisinde arşivlendi. Siz de yorumunuzu ekleyebilirsiniz ve isterseniz sonraki yanıtlara abone olabilirsiniz; Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom) .

0 yorum yapıldı

..

takipteyim...

My BlogCatalog BlogRank View blog authority Add to Technorati Favorites Bu blog BloggerV.com üyesidir.