Marka Değerini Artırmanın 7 Temel Kuralı
Bruce Turkel - Building Brand Value
1. Tüketiciyi Dinle: İlk olarak, markanın her bileşeninin tüketiciyle ilgisi olması gerekiyor. Günümüzde çok az şirketin bunu anladığını ve yerine getirdiğini düşünüyorum. Çoğu şirket markasını şirket yapısına göre konumlandırır. Oysa markanın tüketici isteklerine göre oluşturulması gerekir.
2. Duygusal Bağ Kur: Markanın önce kalbe sonra beyne hitap etmesi gerekir. Markanın tüketiciyle kurduğu bağ duygusal bir bağdır. Bunu rakamlarla açıklayamazsınız. Şirketler ise ürünün kalitesi, sunulan hizmetin fiyatı gibi rakamlarla açıklanacak süreçlerin daha önemli olduğunu düşünüyor. Tüm parfümlerin içinde benzer kimyasal bileşenler var. Ama tüketici bazı parfümleri sürdüğünde kendini daha seksi ve çekici hissediyor. Bu nedenle bu duygusal gerçekler üzerine konumlandırılan markalar daha değerli hale geliyor.
3. Basit Ol: Üçüncü kural ise basit olmak. Aslında herkes bu kuralı uygulamaya çalışıyor ama başaramıyor. Özellikle son yıllarda tüketiciler her yerden bilgi bombardımanına tutuluyor. İletişim kanallarının artması ve şirketler arası yoğun rekabet, verilen mesajların sayısını da artırdı. Ayrıca artık internet sayesinde
markalara dünyanın her yerinden ulaşılabiliyor.
4. Hızlı Algılat: Marka basit olmalı ki dinsel, mekansal ve kültürel farklılıklara rağmen herkes için kolay anlaşılır olsun. Basit olanı tüketiciye daha kolay anlatabilirsiniz. Markanın tek başına basit olması da yeterli değil. Bu basit markayı tüketiciye hızla algılatmak gerekiyor. Bir bomba gibi… Belirtmek istediğimi basit ve hızlı belirtmem gerekir.
5. Sözünü Tutan Marka: Marka değeri artırmak konusunda 5'inci öneri ise markanın tüm özellikleriyle şirkete ait olmasını sağlamak. Yani marka, ürünün vaat ettiği tüm özellikleri üstünde taşımalı. Şirkete ait olmalı. Bu sayede tüketici de hayal kırıklığına uğramaz.
6. Tüm Duyulara Hitap Et: Markan 5 duyuya birden hitap etmeli. Bugün çoğu markanın göze ya da kulağa hitap ettiği görülüyor. Hatta markanın pazarlama stratejileri de buna göre oluşturuluyor. Örneğin ne kadar iyi bir restoran markası olursanız olun, içeriye girildiğinde tüketici eğer kötü bir kokuyla karşılaşıyorsa
markanızın değerinin artması mümkün değildir. Tabii ki her ürünün hisse ve kokuya yönelik bir stratejisi olmayabilir. Ama bunu bir şekilde başarabilirlerse, marka değeri katlanarak artacaktır.
7. Mesajını Tekrarla: Son olarak da "tekrar, tekrar, tekrar" diyorum. Markayı bir kez konumlandırdıktan, bu markanın tüketiciye ne ifade ettiğini bir kez oturttuktan ve tüketiciye verdiğimiz mesajı net şekilde belirledikten sonra geriye kalan şey bunu sürekli tekrar etmektir. Başka türlü tüketicinin kafasında boş yer bulmamız ve bu yere yerleşmemiz zaten mümkün değildir.
Bu yazı Perşembe, Eylül 25, 2008
tarihinde eklendi ve
Kariyer
kategorisinde arşivlendi.
Siz de yorumunuzu ekleyebilirsiniz
ve isterseniz sonraki yanıtlara abone olabilirsiniz;
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
.
Etiketler
- 80s
- 9.58
- Amerika
- anne
- ayısı
- Ayşe
- bahtsız
- balık
- Barış Manço
- basit
- bebek
- bedava
- bedevi
- bırakmak
- Bilim ve Teknoloji
- Bilimsel
- Blogger
- Blogger ipuçları
- Bodrum
- Bolt
- bugün
- buzağı
- Cem Karaca
- Cem Yılmaz
- Cep Telefonu
- cicegi
- çölde
- Dead
- deli
- Demir
- devamını oku
- dikkat
- Dile
- Duyuru
- Dünya
- efe
- Eğitim
- Eğitim Hayatı
- Engel
- ergir
- eserler
- Fıkra-Mizah
- Flash - Animasyon
- fotoğraf
- galerisi
- gallery
- Geldi
- geldim
- gençlik
- Genel Bilgi
- Guvenlik
- Gündem
- hafızası
- hayat
- hex
- hicaz
- Hikaye-Siirsel
- Hoşgeldin
- huzur
- Image
- Island
- ibrahim
- inceleme
- internet
- isletim sistemleri
- kadın
- kaldırma
- Karabaş
- karikatür
- Kariyer
- kemal
- keman
- kırılmaz
- kıssadan hisse
- Kisisel Gelisim
- Kitap tanıtım
- Klip
- klon
- kodları
- konak
- kopya
- kutup
- Linet
- Linkler
- live
- Makale
- melek
- Meslek Rehberi
- mimoza
- Music
- Mustafa Kemal Atatürk
- mutluluk
- naber
- Neyleyim
- okul
- Orkestra
- Oyun
- ödüllü
- ömrüm
- özel
- özledim
- Pardus
- pazar
- Pelikan
- photo
- Program
- Radyo
- Ramazan
- Relax
- renk
- resim
- rgb
- sadri
- Saglik
- sayar
- seni
- sigara
- Similar
- Site tanıtım
- spor
- şeytan
- taksim
- Tarih
- tavsiye
- The Last Templar
- Tiyatrosu
- travesti
- TRT
- Tunalı
- Türkiye
- uninstall
- Usain
- Video
- Vista
- volkan
- Windows
- Yalçın
- Yasemenler
- yaşamak
- yolu
- yorumsuz
- yöntem
..
takipteyim...
-
-
Limon Kremalı Kek Tarifi8 ay önce
-
-
-
CAM GİBİ DENİZZZZ - ÇEŞME SAHİLİ5 yıl önce
-
2019-2020 İŞ GÜNÜ TAKVİMİ5 yıl önce
-
10 Yaş6 yıl önce
-
-
-
-
İyi ki Doğdun Vişnapcım :)9 yıl önce
-
-
Bir iletişim aracı olarak etiket9 yıl önce
-
Taşındık!10 yıl önce
-
-
...11 yıl önce
-
Hayata çaktırmadan göndermeler 1413 yıl önce
-
-
GrieeX 2.1.6 Film Arşivleme Programı13 yıl önce
-
Blog Dergisi Eylül Sayısı #Sayı: 1314 yıl önce
-
Resmi Google Buzz Tuşları14 yıl önce
-
BİR KANAYIŞIN HİKAYESİ15 yıl önce
-
Duruşlar (Dachi)15 yıl önce
-
TreeDBNotes Pro v3.37.00116 yıl önce
-
-
-
-
-
ARAMA YAPIN
İzleyiciler
Son Yorumlar
Popüler Konular
Ceplerden Rastgele
Kumbaram
-
►
2010
(17)
- ► Temmuz 2010 (1)
- ► Haziran 2010 (4)
- ► Mayıs 2010 (8)
- ► Nisan 2010 (1)
- ► Şubat 2010 (2)
-
►
2009
(227)
- ► Aralık 2009 (3)
- ► Eylül 2009 (10)
- ► Ağustos 2009 (55)
- ► Temmuz 2009 (120)
- ► Haziran 2009 (34)
-
▼
2008
(65)
-
▼
Eylül 2008
(19)
- Çok geç olmadan
- Herşey sende gizli
- Allahuekber
- Neyse
- Meteor
- Üçü bir arada
- İnce çizgi
- Bu gıdalar unutkanlığı unutturuyor
- Dünyanın En'leri
- Kuram ve Teoriler
- Cumhuriyet Döneminde Bilim Tarihi ve Gelişmesi
- Google, neden beta olmaktan kurtulamıyor?
- Bilim Tarihi
- Kişisel yaşamda NLP
- Satışta NLP Teknikleri
- NLP’nin Temel İlkeleri
- Reklam Nedir? Neden Önemlidir?
- Müşteri Sadakati Hakkında Yanlış Bilinenler
- Marka Değerini Artırmanın 7 Temel Kuralı
-
▼
Eylül 2008
(19)
Canlı Cep Trafiğim
Zirve100 Site ekle
0 yorum yapıldı